FAQ

  • Här kan du läsa om de mest förekommande frågor som våra kunder har. För att snabbast få svar på just din fråga ber vi dig först och främst se om den finns med här. I annat fall ber vi dig använda kontaktformuläret på kontaktsidan.

 

 

Vad kostar frakten?

Vi erbjuder leverans  med vår fraktpartner DB Schenker till närmsta ombud för 500 kr eller fram till dörren för 700 kr. Om hämtar du på vårt lager i Göteborg så är det naturligtvis gratis. 

 

Var fraktar ni? 

Vi fraktar överallt inom Sverige. Större möbler levereras till ert hem direkt medan mindre paket hämtas på ditt närmsta postombud. För eventuell frakt utomlands ta kontakt med oss först.

 

Finns varan i lager?

De flesta varor på hemsidan finns i lager. Kontakta oss om du undrar över någon specifik produkt och vill veta leveranstid.

 

När får jag mina varor?

Om varan finns i lager så är leveranstid mellan 1-2 veckor. För precis leveranstid, fråga oss innan beställning.

 

Kan jag komplettera min order med varor i efterhand?

Har du redan gjort en beställning men önskar lägga till varor så går det bra att göra detta om leveransen inte redan skickats. Ta kontakt med oss för vidare information om din specifika order.

 

Hur behandlar ni mina personuppgifter?


När du handlar på får webbshop uppger du information som t.ex. namn, adress och telefonnummer. I samband med din registrering och beställning godkänner du att vi lagrar och använder dina uppgifter i vår verksamhet för att fullfölja våra åtaganden gentemot dig. Vänligen kontrollera dina uppgifter en extra gång innan du slutför din beställning. Om felaktiga uppgifter anges kan detta medföra extra kostnader vid hanteringen av din order från vår sida eller de speditörer vi arbetar med. Vi behandlar dina personuppgifter med högsta försiktighet och garanterar, i enlighet med Personuppgiftslagen (PUL 1998:204), att dina kunduppgifter endast används av In Bloom. Enligt Personuppgiftslagen har du rätt att få den information som vi har registrerat om dig. Om den är felaktig, ofullständig eller irrelevant kan du begära att informationen rättas eller tas bort. Detta gör du genom att kontakta oss.
Enligt lagen om elektronisk kommunikation ska alla som besöker en webbplats informeras om användning av cookies. När du besöker In Blooms webbshop sparas endast så kallade "session cookies" på din dator. Dessa används bland annat för att hålla reda på vilka varor du lagt i varukorgen. Session cookies försvinner från din dator när du avslutar din webbläsare.

 

Vad gör jag om varan är skadad?

Då vi kontrollerar varje produkt noga innan vi packar den så kan detta bero på en fraktskada. En skada måste rapporteras till oss så fort den upptäckts, senast 5 dagar efter att du mottagit varan. En reklamation gör du enklast genom att kontakta oss med e-post. Bifoga bilder som du tagit på varan och dess fel.

 

Kortbetalningen går inte igenom, - hur gör jag?

Har du kontrollerat att du använt rätt lösenord för ditt betalkort? 3D Secure är en säkerhetslösning för kortbetalningar på Internet som möjliggör identifiering av kortkunden. Visa och MasterCard har utvecklat säkerhetslösningen och benämner den "Verified by Visa" respektive "MasterCard SecureCode". Kontakta din bank om du inte har fått något lösenord kopplat till ditt kort. I andra fall kan helt enkelt tekniken krångla och då får du ett meddelande att det rör sig om ett tekniskt fel.